Եվրոպական առաջնորդները Կանադայում կայանալիք «Մեծ յոթնյակի» գագաթնաժողովում կփորձեն Իրանին վերադարձնել բանակցությունների սեղանի շուրջ՝ որպես միջնորդ ներգրավելով Պարսից ծոցի առաջնորդներին: Ֆրանսիայի, Գերմանիայի և Մեծ Բրիտանիայի արտգործնախարարները պատրաստվում են բանակցություններ վարել Իրանի արտգործնախարար Աբբաս Արաղչիի հետ՝ պարզելու համար՝ արդյոք Իրանը կկատարի՞ ԱՄՆ-ի պահանջը՝ դադարեցնել ուրանի հարստացումը երկրում, ինչը Թեհրանի համար նախկինում կարմիր գիծ էր։               
 

«Անհրաժեշտություն չկա դրսից մարդ հրավիրելու, որ խոսի մեր ցավի մասին, պատմի մեր պատմությունը»

«Անհրաժեշտություն չկա դրսից մարդ հրավիրելու, որ խոսի մեր ցավի մասին, պատմի մեր պատմությունը»
12.07.2013 | 13:50

Արվեստի վաստակավոր գործիչ, Երևանի պետական կամերային թատրոնի հիմնադիր և ռեժիսոր, թատերագիր Արա Երնջակյանի «Խավարում» կարճամետրաժ ֆիլմը ներկայացված է «Ոսկե ծիրան» 10-րդ միջազգային կինոփառատոնի «Հայկական համայնապատկեր» ծրագրում:
«Խավարումը» պատմում է 1915-ին Արևմտյան Հայաստանում կատարվող իրադարձությունների մասին: Դեպքերը տեղի են ունենում Կարմիր խաչի ճամբարում, ուր բերում են ծնողազուրկ երեխաների: Նրանց զգեստափոխում են, կերակրում, հետո ուղարկում տարբեր երկրներ:
«Պատմությունը պետք Է հենց այսպես պատմել, առանց արյունահեղության տեսարանների»,- համոզված է դերասան, ռեժիսոր Արշալույս Հարությունյանը: Նրա կարծիքով` ողբերգությունը որբերի աչքերում շատ ավելի խոր է արտահայտվում, քան դաժանություններ պատկերող տեսարաններում: Ֆիլմը նկարահանվել է Աշտարակից Նոր Երզնկա տանող ճանապարհին, այն օրերին, երբ կարկուտը մեծ ավերածություններ գործեց մեր երկրում: Կարելի է ասել` եղանակն էլ մասնակցեց մեր ֆիլմին իր «էմոցիաներով»: Նկարահանման երեք օրերին տարվա բոլոր եղանակները զգացինք»:
«Իրատես de facto»-ի հարցերին պատասխանում են ԱՐԱ ԵՐՆՋԱԿՅԱՆԸ և ԱՐՇԱԼՈՒՅՍ ՀԱՐՈՒԹՅՈՒՆՅԱՆԸ:

-Ցեղասպանությունն ապացուցված է պատմական փաստերով, բայց Հայկական հարցի լուծման առումով դեռևս տեսանելի տեղաշարժեր չկան: Ի՞նչ կարող է և ի՞նչ պետք է ասի կինոն միջազգային հանրությանը:
Ա. Ե.- Նույն բանը պետք է կինոլեզվով ասվի: Լենինը (ինչքան էլ նրան փնովենք) ասում էր` կինոն ամենաազդեցիկ արվեստն է: Կինոյի միջոցով շատ ավելին կարելի է անել, քան դիվանագիտական լծակների: Այն էմոցիաներ է առաջացնում և ազդում է մեծ զանգվածների վրա:
Ա. Հ.- Կինոն շատ ճիշտ լեզու է այս թեման ներկայացնելու, ուղղակի այնպես պետք է խոսել, որ հակառակ ազդեցությունը չունենա: Միջազգային հանրությունը միայն մենք չենք, որ ունենք ցավ, էմոցիաներ, որ մեր կաշվի վրա զգացել ենք ցեղասպանությունը: Որքան էլ հարուստ է կինոյի լեզուն, պետք է զգույշ և նրբանկատ լինել, մի բան, որ փորձել ենք անել, իսկ թե որքան է հաջողվել, ցույց կտա ֆիլմի ճակատագիրը: Համենայն դեպս, պրեմիերայից հետո հետաքրքիր արձագանքներ են եղել:
-Ինչպե՞ս եք գնահատում ցեղասպանության թեմայով հայ ռեժիսորների մինչ օրս ստեղծած ֆիլմերը:
Ա. Ե.- Կինոն արվեստ է, իսկ արվեստի լեզուն ուրիշ է, ոչ թե փաստը պետք է արձանագրես, այլ վերաբերմունքը: Շատ պարզունակ ենք ուզում տեսնել այդ ամենը, Ցեղասպանություն ասելիս մենք անպայման ուզում ենք տեսնել արյուն, հղի կանանց, որոնց բռնաբարում են: Դա արդեն ցուցադրվել է և առանձնապես էմոցիա չի առաջացնում, առավել ևս հայ հանդիսատեսի շրջանում: Եթե մենք ավելի սթափ նայենք հարցին, կինոն դրանից կշահի:
-Հրեաների ստեղծած ֆիլմերի մասին ամբողջ աշխարհն է խոսում, մեր ֆիլմերից ո՞րը կարող ենք առանձնացնել:
Ա. Հ.- Մենք հրաների պես չենք կարող ամբողջ աշխարհին ցույց տալ այն, ինչ ուզում ենք: Դա խոսում է հրեաների համախմբվածության մասին, ազգային գաղափարախոսության, որ մի ամբողջ ուժ է ներկայացնում: Ես չեմ ուզում թերագնահատել մեր ուժը, աշխարհասփյուռ հայությանը, բայց, կարծում եմ, մենք ունենք այդ խնդիրը` ավելի կազմակերպվելու, համախմբվելու ինչ-որ գաղափարի շուրջ:
-Ցեղասպանության 100-րդ տարելիցին ընդառաջ կարո՞ղ ենք ներկայացնել լավ ֆիլմ` մեր ուժերով: Թե՞ անպայման դրսի կինոգործիչների մասնակցությունն է պետք:
Ա. Հ.- Անհրաժեշտություն չկա դրսից մարդ հրավիրելու, որ խոսի մեր ցավի մասին, պատմի մեր պատմությունը: Մեզ մոտ կան մարդիկ, որ կարող են պատմությունը ներկայացնել այնպես, որ հասնի նպատակակետին, դիպչի մարդկանց սրտերին: Պետք չէ, որ դրանով հեղափոխություն արվի:
-«Խավարումը» ի՞նչ ճանապարհ է անցնելու, կներկայացվի՞ արդյոք միջազգային փառատոների:
Ա. Հ.- Անշուշտ, որովհետև իսկապես ցանկություն կա, որ ֆիլմը ներկայացվի միջազգային հանրության դատին: Եվ կարծում եմ, այս ֆիլմի պարագայում երկրորդ կարծիք չի կարող լինել, անկախ ազգությունից: Ինչպե՞ս կարող է որևէ մեկը կողմ լինել պատերազմին ու դրա հետևանքներին:
-Ֆիլմում հայ որբուկներից մեկը կորցնում է գաղթի ճանապարհից իր հետ բերած փամփուշտները, որով սպանել էին ծնողներին: Երբ փորձում են գտնել փամփուշտները` մեղմելու համար տղայի աղեկտուր լացը, պարզվում է` բոլոր փոքրիկներն իրենց մոտ փամփուշտներ ունեն` մեկ, երկու և ավելի: Իրական որևէ հիմք ունի՞ այս պատմությունը:
Ա. Ե.- Ոչ, հնարովի է, բայց գուցե և նման բաներ տեղի են ունեցել:
Ա. Հ.- Այս երեխաները կորցրել են ամեն ինչ` ծնողներին, հարազատներին, բնակավայրը, ապրում են օտար ափերում, օտար մարդկանց մեջ: Աշխարհասփյուռ հայերը նման ճակատագիր ունեցող մարդիկ են: Այդ փամփուշտների մեջ են ողբերգությունը, վրեժը, հիշողությունը:
-Համացանցն այսօր ապահովում է մեծ դիտում, ֆիլմը կտեղադրվի՞ վիրտուալ տարածքում:
Ա. Հ.- Մի քանի փառատոների մասնակցելուց հետո անպայման կհայտնվի համացանցում` իր պաշտոնական էջով:
-«Խավարում» ֆիլմի ստեղծմանը էական մասնակցություն է ունեցել Արշալույս Հարությունյանը: Կարծում եմ` ընթերցողին կհետաքրքրի` ո՞րն է այդ դերը:
Ա. Հ.- Չէի ուզենա ինձ առանձնացնել: Նախագծի ընթացքում, սկսած սցենարի ընթերցումից, ստեղծագործական կազմը, տեխնիկական անձնակազմը, բոլորն այնպիսի էներգիայով են աշխատել, այնպիսի հոգեկան ներդրումով, որ ուղղակի աննկարագրելի է: Մենք երեխաներին հեքիաթ պատմելով կադր էինք ստանում, նրանք չէին գիտակցում, թե ինչին են մասնակցում, երևի զգացիք` ինչպիսի՜ աչքեր կան այդ ֆիլմում, ի՜նչ երեխաներ: Տեսախցիկի մի կողմում դերասաններն էին, մյուս կողմում` սպասարկող անձնակազմը, մոտ 40 հոգի, բոլորը լաց էին լինում: Իմ անձը առանձնացնել չէի ուզենա, կարևորը ֆիլմի ստեղծման ընթացքն էր, շատ անկեղծ էր ու ազնիվ:
Ա. Ե.- Արշալույսի դերը դժվար է ներկայացնել, նախապատրաստական աշխատանքներից մինչև վերջ եղել է իմ կողքին և, անգնահատելի է իր դերը: Ամեն ինչին լավ իմաստով խառնվում է և շատ արդյունավետ:
-Այսինքն` Ձեր օգնակա՞նն է:
Ա. Ե.- Իմ երկրորդ ես-ը:
-Պարոն Երնջակյան, ցեղասպանությանը նվիրված Ձեր մյուս ֆիլմը լիամետրաժ է լինելու: Նախագիծը ներկայացված է մրցույթի: Սցենարին մի փոքր կծանոթացնե՞ք:
Ա. Ե.- Ֆիլմը կոչվելու է «Ջրհեղեղ»: Դեպքերը տեղի են ունենում Արևմտյան Հայաստանում, որտեղ հայաբնակ գյուղի բնակիչներից մեկը տապան է պատրաստում: Ավելին չեմ ասի:

Հարցազրույցը` Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆԻ

Լուսանկարներ

. .
Դիտվել է՝ 2557

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ

ref="https://www.irates.am/hy膹偶藵膹偶藵膹偶藵膹偶藵膹偶藵膹偶藵膹偶藵膹偶藵膹偶藵膹偶藵膹偶藵 膹偶藵膹偶藵膹偶藵膹偶藵膹偶藵膹偶藵膹偶藵膹偶藵膹偶藵膹偶藵膹偶藵 /1750095682" data-send="false" data-layout="button_count" data-show-faces="false">

Բաժնի բոլոր նորությունները »

«Իրատես» թերթի արխիվից

Եթե գլուխ չես հա­նում սե­փա­կան ղե­կա­վար­նե­րից
Եթե գլուխ չես հա­նում սե­փա­կան ղե­կա­վար­նե­րից

Բաժնի բոլոր նորությունները »

Ծաղրանկարչի կսմիթ

Անազատության հակառակ կողմը
Անազատության հակառակ կողմը